Sosyal Medya
Instagram’a Getirilen Soru Sorma Özelliğinin Olumlu-Olumsuz Tarafları

Instagram, yeni güncellemesiyle yine herkesi şaşırtmaya ve ilgili üzerine çekmeyi başardı. IGTV ardından story’lerde soru sorma özelliğini aktif etti.
Daha önce eklenen anket özelliğinde, takipçiye yalnızca belli kalıplar dâhilinde soru soruluyordu. Yeni getiren özellikle ile ise sorulacak soruyu belirleme hakkı tamamen kullanıcıya veriliyor.
Story’yi çektikten sonra “Sorular” özelliğini seçerek sorunuzu ekleyebiliyorsunuz. Özelliğin en ilgi toplayan tarafı ise sorulara gelen yanıtları bir tek sizin görmeniz ve yanıtları da story’iniz de paylaşabilmeniz. Üstelik cevabı verenin profil bilgilerini bir tek siz görür iken…
Dün gece bu özelliği aktif olmasıyla, özelliğe yoğun bir ilgi vardı. Özellikle fenomenler ve ünlüler, “Bana soru sor!” yazarak takipçilerinin sorularını yanıtladı.
Bir taraf, bu özelliği çok beğenirken bir taraf da bu özelliğin daha şimdiden amacından çıktığını düşünerek, kullananları eleştirdi.
Peki, yeni gelen bu soru sorma özelliğinin olumlu ve olumsuz tarafları neler?
OLUMLU
Markalar; Sık Sorulan Sorular’ı ve Şikâyetleri bu özellik sayesinde anlık olarak çözebilir, yayınlayabilirler. Ayrıca canlı destek hattı gibi bir uygulama bile başlatabilirler.
OLUMSUZ
Ünlüler ve kendilerini daima ünlü sananlar sürekli “Bana soru sorun!”, “Soru-cevap yapalım!” “Yeni videomu-şarkım hakkında ne düşünüyorsunuz?” gibi sorular sorarak herkesi bezdirecek.
OLUMLU
Özellikle yayınevleri, yazarları konuk ederek hesaplarında online yazar-okur buluşması gerçekleştirebilir. Ortaya verimli, güzel sohbetler çıkabilir.
OLUMSUZ
Özellikle fenomenler, anket özelliğinde yaptıkları gibi, “Sizce bugün hangi ayakkabıyı giyeyim?”, “Sizce nasıl olmuş?”, “Sizce bunu alayım mı?” gibi sorularla takipçileri hayatlarının içindeymiş gibi davranacaklar.
OLUMLU
Gerçekten merak edilenleri, toplumun tepkisini ölçmek için kullanıldığı durumlarda anlık ve hızlı olarak büyük yararlar sağlayabilir.