Renklerin Pazarlama Üzerindeki Etkisi | Özçekim
İlginç BilgilerYakın Çekim

Renklerin Pazarlama Üzerindeki Etkisi

“Sen de mi Brütüs!” dediğinizi duyar gibi olduk ama gerçeğin önünde şapka çıkarmaktan başka çaremiz yok. Hani o gördüğünüz reklamlar, amblemler var ya; işte hiçbiri tesadüf değil! Adı bile var hatta; “Duygusal markalandırma!” İşte, renkler ve markaların tercih sebepleri:

Mavi Renginin Pazarlamadaki Yeri

Mavi Renginin Anlamı Mavi rengi, sakinleştirici ve rahatlatıcı bir etki sağlıyor. Huzuru ve başarıyı kapsayan renk; temizlik ürünlerinin ambalajında sıkça yer ediniyor.

Turuncu Renginin Pazarlamadaki Yeri

Turuncu Renginin Anlamı Turuncu; sıcakkanlılığı, girişkenliği ve coşkusu ile biliniyor. E hal böyle olunca da markalar; turuncunun getirdiği rahatlıktan yararlanıyor. Aynı zamanda bir markanın, bir ürünün kitle olarak herkese uygun olduğu imajı da çiziyor. Peynir ürünleri ve bazı markalarca kullanılıyor.

Kırmızı Renginin Pazarlamadaki Yeri

Kırmızı Renginin AnlamıFotoğrafa bakarken bile acıktınız değil mi? Evet, kırmızının acıkma hissi verdiği doğru. Çünkü nabzı ve kan akışını hızlandırdığı biliniyor. İştah açıcı özelliğiyle özellikle fast-food zincirlerince sıkça kullanılıyor. Ama bunun yanı sıra hareketlilik, liderlik girişkenlik gibi özellikleriyle spor markalarınca da tercih edilebiliyor.

Mor Renginin Pazarlamadaki Yeri

Mor Renginin Anlamı Yapılan araştırmalarca zengin ailelerin çocuklarının mor rengi oyuncakları daha çok tercih ettiği gerçeğinin ortaya çıktığını biliyor muydunuz? Mor, asilliği ile tanınıyor ve kraliyeti temsil ediyor. Ayrıca sevecen ve yumuşak bir yanı da yok değil. Çikolata markalarınca sosyalliği vurgulamak için kullanılıyor.

Pembe Renginin Pazarlamadaki Yeri

Pembe Renginin Anlamı O tatlı pembe rengini görünce size de bir rahatlama, bir güven gelmiyor mu? İşte bu yüzden bazı giyim markaları özellikle bu rengi seçiyor. Bunun yanı sıra pembe rengi, özellikle de kadınlara özel ürün üreten markalarca sıkça kullanılıyor.

Sarı Renginin Pazarlamadaki Yeri

Sarı Renginin AnlamıSarı her ne kadar canlı, hareketli gözükse de geçicilik izlenimi veriyor. Ayrıca güvensiz bir durumu olduğu da yalan değil. Hatırlayın kazı çalışmalarını, elektrik direği tehlike uyarılarını… Hepsinde sarı rengini mutlaka görürüz. Bu güvensizlik nedeniyle markalar ve özellikle de bankalar sarıdan birazcık uzak duruyor.

Kahverengi Renginin Pazarlamadaki Yeri

Kahverengi Renginin Anlamı Ne tutarlı renk şu kahverengi! Hem biraz tutucu hem de biraz salaş… Hem biraz ciddi hem de biraz şakacı… Ama onun özellikle fast-food zincirlerince kullanılan bir özelliği var ki o da “Ye-git” diyebilmek. Kafanız karışmasın, şöyle anlatalım; kahverenginin iştah kapatıcı bir özelliği var. Bu yüzden hızlı yemek niteliğini benimseyen markalar, müşterilerinin yemeklerini yiyip hemen gitmesi için mekânlarında kahverengiyi tercih ediyor.

Buna da Göz At

Close
Close