Alışverişte Haklarımız! - Tüketici Haklarımız | Özçekim
İlginç Bilgiler

Mağduriyet Yaşamamak İçin Göz Ardı Edilmemesi Gerek! Alışverişte Haklarımız!

Özellikle internet üzerinden yapılan kolay ve hesaplı alışverişten sonuna kadar yararlanmak, olası bir sorunda mağduriyetinizi sıfıra indirmek istiyorsanız sahip olduğunuz hakları bilmenizi öneririz. Alışveriş keyfinizi sürdürmenizde yardımcı olacak tüketici haklarından bazılarını sizler için derledik!

Ben vazgeçtim, istemiyorum, memnun kalmadım! Hakkı.

Ben vazgeçtim, istemiyorum, memnun kalmadım Yani iade – cayma hakkı. Alındıktan sonra hiçbir sebep belirtmeksizin ürünü iade edebilirsiniz. Lamı cimi yok. Firma bu iadenizi kabul etmek zorunda. Burada tüketici olarak dikkat etmeniz gereken şey ise, 14 gün süresini aşmamak. Süre ise siz teslim aldığınız andan itibaren başlar.

Ürünü incelemeden teslimat belgesi imzalanmamalı!

Ürünü incelemeden teslimat belgesi imzalanmamalı İnternetten sipariş ettiğiniz ürün geldiğinde kargocunun gözetiminde ürününüzü inceledikten sonra imzalayacağınız teslimat belgesi birçok sorunu ortadan kaldıracak önemli bir hak. Eğer ürün hasarlı ise tutacağınız hasar tespit tutanağı ile yaşayacağınız sorunu daha oluşmadan engelleyebilirsiniz!

Ürünü aldık bir kere ama hasarlı, kırık, yırtık, bozuk çıktı. Peki ben şimdi ne yapacağım?

hasarlı, kırık, yırtık, bozuk ürün Burada devreye ayıplı ürün ve hizmet hakkı giriyor. Ayıplı ürün de kendi içinde 2 şekilde ayrılıyor. Açık ayıplı mal ve gizli ayıplı mal. Açık ayıplı mal; bakar bakmaz göze çarpan üründe bariz olarak görünen sorunlarda geçerli olan bir haktır. Bu durumda yapabileceğiniz şey 30 gün içerisinde iade edip yerine sorunsuz bir ürün talep etmektir. Bu durumda firma değişimi yapmakla yükümlüdür.

Gizli ayıplı mal ise kullanımı sırasında ortaya çıkan sorunlar nedeniyle yaşanan sorundur. Buna, kullanım kılavuzundaki gibi kullanmanıza rağmen şarj sorunu yaşamanız ya da yıkama kurallarına dikkat etmenize rağmen 2 yıkamada rengi atan kazak gibi durumlar örnek verilebilir. Böyle bir durumla karşılaşmanız durumunda 2 yıl içerisinde aldığınız firmadan değişim talep edilebilirsiniz. Burada önemli olan nokta firmanın kullanıcıdan doğan sorunları bahane ederek değişim yapmayabilir. Aldığınız ürünleri kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullanmanız gerekiyor.

Satıcıya erişim hakkı

Satıcıya erişim hakkı İnternetten alacağınız ürünlerde gözden kaçırmamanız gereken en önemli nokta, satıcının sizinle iletişim bilgilerini paylaşması. Bu alışveriş yapacağınız yerin güvenliği hakkında da önemli bir ipucu verir. Satıcı sizinle adresi ve iletişim bilgilerini paylaşmak zorunda.

Buna da Göz At

Close
Close