İlginç Bilgiler
İflasın Eşiğinden Dönen Dünyaca Ünlü Markalar!
Günümüzde asla batmaz dediğimiz firmaların çöküşüne birçok kez geldik. Zamanda pazarının %90’ına sahip markaların bir anda gidişini izlediğimiz zamanlar oldu. Sektörlerinde en güçlü markaların asla başına gelmez dediğimiz iflas aslında birçoğunun tarihinde var. İşte iflasın eşiğinden dönüp geri gelmeyi başaran o markalar!
Heinz!
Kurucu J. Heinz, 28 milyon dolarlık bir marka olmadan önce tam 2 kere başarısızlık yaşadı. İlk önce yabanturbu satıcılığını denedi ama olmadı. Pes etmedi arkadaşından destek alarak tekrar piyasaya girmeyi denediler. Ancak bu sefer de tüm dünyayı etkisine alan 1873 ekonomik krizine yenildiler. En son 1919 yılında ketçap, kuru fasulye ve salatalık turşusunda tekrar şanslarını denediler. İşte o zaman bir dönüm noktası oldu var Heinz bugüne kadar başarıyla gelebildiler.
Google!
Evet Google! İnanması güç ama Google ilk başlarda sektörüne yenir bir şey katmadığı düşünülen ve sürekli zarar eden bir markaydı. Kar edemeyen Google pes etmedi. Kendini markalara hizmet ve teknoloji satan bir marka olarak geliştirdi. Google Adwords ile iyice kendini geliştiren Google, bu değişim kararını aldıktan 5 yıl sonra 28 milyon dolar kazanç sağladı.
Tommy Hilfiger
Büyük giyim firmalarından biri olan marka, bundan önce her girişimci gibi sektöre defalarca yenildi. Giyime olan tutkusundan ötürü eğitimini yarıda bırakıp, kendi tasarladığı giysileri satmayı deneyen kurucu Thomas Jacob kötü finansal planlamanın kurbanı olmuş ve iflas etmiştir. İflasa yenilmeyen kurucu, bundan ders alarak tekrar piyasaya girmiş ve 6.7 milyon dolar değerinde bir markanın kurucusu olmuştur.
IBM
2018 yılında 107. Yaşını kutlayan IBM, yönetim kurulundaki Lou Gerstner olmasaydı iflas etmişti. Müşteri ihtiyaçlarına cevap veremediği bir dönem yaşayan IBM bunun etkisinden dolayı gerekli büyümenin çok gerisinde kalmıştı. Tekrar bir yapılanma geçireceği zamana kadar çok büyük bir borcun altında kalan IBM, yönetim kurulundaki Lou Gerstner’in tüm kontrolü ele almasıyla, kötü gidişata karşı mücadele kararı aldılar ve iflastan kurtuldular. IBM, 2017 yılında 79,14 milyar USD gelir elde etti.
Chanel
1910 yılında başlayan ve hala günümüzde pazarının lider isimlerinden olan Chanel, her zaman yıldız gibi parlamadı. 2. Dünya savaşından herkes gibi payını aldı ve bütün butiklerini kapatmak zorunda kaldı. Duruma yenilmeyen Chanel kapanan butiklerine ve savaş ortamına rağmen aksesuar, parfüm üretimine devam etti. Takvimler 1945 yılını gösterdiğinde tüvit ceket tasarımlarına başlandı ve dönemin önemli isimlerini kadrolarına kattılar. 1983 yılında ise tamamen patlama yaşayan Chanel o yıl tam 1.4 milyon dolarlık net karın sahibi oldu.