HaberSağlıkYeme - İçme

Kibrit Kutusu Peyniri Efsanesi Doğruymuş!

Yıllardır beslenme uzmanları ve diyetisyenlerin, “Bir kibrit kutusu peynir” dediği ve bizlerin asla uygulamadığı, ya çok yediği ya da hiç yemediği peynir… Aslında yalnızca diyet programlarında da değil; her şekilde günde bir kibrit kutusu kadar yani 40 gram tüketmek en idealiymiş. Sebebi mi? Aşağıda…

Soochow Üniversitesi Bizim İçin Araştırmış…

Çin’deki Soochow Üniversite’sinde peynirle ilgili 15 farklı alanda çalışma analizi yapılmış. Yapılan bu araştırma sonucunda peynirin aslında vücut için ne kadar gerekli olduğu ancak tüketim miktarının da ayarlanması gerektiği ortaya çıktı.

Kalp Hastalıkları…

Peynirle ilgili yapılan ilk araştırmalar, peynirin içerdiği yüksek doğmuş yağ sebebiyle kalp sağlığını olumsuz yönde etkilediğiydi. Ancak yapılan son araştırmalarla aslında peynirin taşıdığı yoğun kalsiyum sayesinde vücudun yağın çok azını emdiği ortaya çıktı. Üsteli peynirin kalp hastalık riskini %14 oranında azalttığı da ortaya çıktı.

Kolestrol…

Düzenli ve doğru miktarda tüketilen peynir; iyi kolesterolü arttırırken kötü kolesterolü de düşürüyor.

Damar Tıkanıklığı…

Araştırmalarda çıkan sonuçlar, peynirin içerdiği bir asidin damar tıkanıklığını önlediğini gösterdi.

Felç Riski…

Kalsiyum vb. mineralleri sayesinde eklem ve kemik sağlığının dostu olan peynir, aynı zamanda felç riskini de %10 oranında azaltıyormuş.

Aman Fazlasına Dikkat!

Tüm bu faydalar, peynirin önemini kanıtlıyor. Ancak doğru bir tüketim için, peyniri günde bir kibrit kutusu yani 40 gr. kullanılması öneriliyor. Özellikle de kalp hastalarının peynirde 30-40 gramı geçmeden, peynirden alacakları kalsiyumu peynir veya yoğurttan almaları öneriliyor.

Daha Fazla Göster

Buna da Göz At

Close
Close